torsdag den 7. marts 2013

Grimm

Grimm er en tv-serie, jeg begyndte at se her i denne uge, og jeg må sige, at jeg virkelig er positivt overrasket. Og jeg har været opslugt af den lige siden hahaha. :) Serien har noget fantasy eventyrligt ind over den typiske krimigenre hvilket jeg synes er super cool, og som man næsten kan regne ud er de eventyrlige træk hovedsageligt fra brødrene Grimms eventyr, men også andre eventyr og myter.


Navn: Grimm
Instruktør: Stephen Carpenter, David Greenwalt, og Jim Kouf.
Antal sæsoner: 2
Antal afsnit ialt: 34 (indtil videre.)
Afsnits længde: 42 min.

Man følger politibejtenten Nick gennem hans politisager, efter han har fået en evne fra sin moster, da hun døde. Evnen til at folk, som de rigtigt er. For verdenen er ikke, som den ser ud til på overfladen. Den er fyldt med Wessens, som er væsener med dyretræk, man kun har mødt i eventyr og myter, men  for alle normale ligner de helt almindelige mennesker. Mange problemer opstår, da han finder ud af, at han er en Grimm (dem som har evnen til at se) og må hurtigt lære de forskellige Wessens at kende. Han bryder tradition om, at Grimms dræber alle Wessens, og bliver venner med en Blutbad (ulve-mand) . Så samtidig med at man følger hans jagt på onde Wessens i hans politi arbejde, følger man ham også i hans fritid og hverdag, hvor han hurtigt finder ud af, at det at være en Grimm har konsekvenser, og nogle helt bestemte Wessens kaldet Reapers er skabt til at dræbe Grimms.

Jeg synes det er virkelig fedt, at man har blandet gamle eventyr og myter ind i en kriminal serie, og det fungere super godt! Jeg er virkelig ved at blive stor tilhænger af at blande genrene, det ses også i bl.a. Beauty and The Beast, hvilket også er en super fed serie (ikke som sådan med eventyr træk) men hvor man har gjort brug af en gammel historie og skabt en kriminal serie ud fra det. Jeg synes, at alle de 12 afsnit jeg har set indtil videre, har været super spændende og virkelig fængende! Det eneste minus er, at der måske er nogle afsnit, hvor afslutningen er lidt brat, og det føles lidt som om, at man mangler en forklaring på nogle småting. Men alt i alt en super cool serie!

★ ★ ★ ★ ☆ 

xoxo Helena

3 kommentarer:

  1. Den er vildt god!:-)

    http://blogbysine.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Den lyder god, lige da jeg så det troede jeg det var "Grimm -Once upon a time". Tror jeg ivl tage et kig på den ;)

    http://wondermeart.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig fed. Til at starte med fatter man intet ligesom hovedpersonen selv, men des mere man bliver viklet ind i universet jo federe bliver den :)

      Slet